Mijn eerste reis, mijn eerste verslag - Reisverslag uit Odoorn, Nederland van Marije Buiter - WaarBenJij.nu Mijn eerste reis, mijn eerste verslag - Reisverslag uit Odoorn, Nederland van Marije Buiter - WaarBenJij.nu

Mijn eerste reis, mijn eerste verslag

Door: marijebuiter

Blijf op de hoogte en volg Marije

07 Oktober 2011 | Nederland, Odoorn

Hallo Allemaal!!

Mijn eerste reis gaat naar Gambia. In Gambia ga ik assisteren op een basisschool in de arme wijk Latri-kunda in de stad Serrekunda.
Samen met José, Michelle en Jannike stap ik vrijdag 28 oktober het vliegtuig in richting Afrika. Als wij in Gambia aankomen worden wij opgevangen door de eerst groep. De eerste groep met studenten en twee leraren stappen vandaag het vliegtuig in. Zij houden ons dus de komende weken al op de hoogte hoe het daar allemaal is. We zijn er gezamenlijk één week en dan vertrekt de groep weer terug naar huis. Behalve Niels blijft nog drie weken en hij kan ons verder begeleiden.
Voor de vakantie hebben we ook al veel voorbereidingen getroffen. We hebben allemaal verschillende acties gehouden. Ik heb een flessenactie gehouden op mijn stageschool en ik heb spullen gekregen van verschillende mensen. Tijdens de voorstelling van de Bremerstraatmuzikanten hebben we lootjes verkocht waarbij we ook veel geld op hebben gehaald. Van al dit geld hebben we veel materialen gekocht zoals; Schriften, pennen, verf, kwasten, voorleesboeken in het Engels etc. Al deze materialen hebben we naar Ben Alhers gebracht en hij heeft er voor gezocht dat dit nu allemaal in Gambia is.
Nog drie weken hebben om alles voor te bereiden! We hebben al ontzettend veel voor pret gehad. Maandagavond hebben met z’n vieren een gezellig avond gehad. We hebben allemaal lesideeën op papier gezet en we hebben al een lijst gemaakt wat we allemaal mee moeten nemen, vooral wie wat meeneemt. We moeten namelijk heel goed bekijken wie wat meeneem, aangezien 20 kilo heeeeeeeel weinig is (daar maak ik me best wel zorgen over:P haha) Tijdens dit soort momenten krijgen we er allemaal ontzettend veel zin in en het komt nu wel heel dichtbij.
We gaan ons nu nog even concentreren op onze lessen, voorbereidingen voor ons onderzoek en ik moet de komende weken nog even mijn Engels bijspijkeren!

Ik hoop dat jullie mij blijven volgen!!

Liefs Marije

  • 07 Oktober 2011 - 09:57

    Janny Zwart:

    I wish you many pleasures. (alvast voor je Engels HAHAHA) Kiej oet en kom hiel weerum.(om het Drents niet te vergeten)

    Janny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Actief sinds 11 Juni 2011
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 32233

Voorgaande reizen:

03 November 2013 - 22 Februari 2013

Mijn tweede reis naar Gambia

28 Oktober 2011 - 25 November 2011

Mijn eerste reis naar Gambia

Landen bezocht: